Tota la humanitat ha treballat sempre en la cerca d’elements i
ferramentes que milloren la nostra qualitat de vida, eixe és l’objectiu de
qualsevol procediment o tècnica tecnològica. El procés tecnològic representa
l’ordre de passes que segueix la tecnologia per tal de satisfer una necessitat
humana. És el camí a seguir des que apareix una necessitat fins a la resolució
d’aquesta.
En l’actualitat la societat ha desenvolupat tot tipus de ferramentes i
aparels tecnològics que fa pocs anys no érem capaços d’imaginar. La manera en
què vivim i treballem canvia continuament i cada vegada més apresa. Es fa
imprescindible adaptar-se a un conjunt de noves capacitats i habilitats
necessaries per integrar-se en la vida professional, en una societat cada
vegada més connectada i en canvi constant.
A l’hora d’abordar un problema sobre una necessitat sorgida i que ha de
resoldre la tecnologia, s'han de tindre en compte diversos aspectes com ara el
context, els materials, el temps, els costos econòmics i mediambientals, la
comercialització del producte, el seu funcionament, la viabilitat en el mercat
a què està destinat i el manteniment a què s’ha de sotmetre. Per tant, resulta
imprescindible que els alumnes adquirisquen una completa formació sobre
continguts tecnològics, així com que estos guarden una coherència en el temps
que dura la seua formació. En definitiva, es tracta de formar persones
competents tant en el seu entorn com en les tasques comunes o específiques que
puguen desenrotllar per a satisfer qualsevol necessitat que se’ls presente al
llarg de la vida.
L’alumnat ha de conèixer i
desenvolupar la seua formació en competències tecnològiques i científiques en
el ambit curricular tant per la seua inclusió en el món laboral com per la seua
adaptació en la vida quotidiana i en la societat. A més a més, el correcte
tractament de la competència tecnològica en el sistema educatiu requereix una
correcta integració de l’ús de les TIC a les aules
No hay comentarios:
Publicar un comentario